עורכי דין נדלן
מאמרים
רישום בית משותף
חתימה על זכרון דברים בעסקת מקרקעין
[ תביעה לפינוי מושכר- או: איך להתמודד עם שוכר סורר? ]
בתים משותפים, רישום בית משותף וסכסוכי שכנים (תביעות בפני המפקח/ת על המקרקעין)
10 טיפים לדיירים בנושא תמ”א 38
עסקאות בנכסי יוקרה (מעל 10 מיליון ₪)
רכישת דירה “יד שניה”
פירוק שיתוף במקרקעין
רכישת דירה מקבלן
תיקון צו רישום בית משותף
רישום בית משותף ללא הסכמת כלל הבעלים
רישום בית משותף בבניינים הרשומים בבעלות חברה בע״מ (חברת ״גוש חלקה״)
רישום בית דו משפחתי כבית משותף
רישום בתים משותפים לפרויקטים
הזכויות שהלכו לאיבוד - מאמר מאת עו"ד גיל מזרחי - פורסם באתר YNET
איך קונים דירה מכונס נכסים? – הסיכוי והסיכון
לא לעולם חוסן – מאמר מאת עו"ד גיל מזרחי - פורסם באתר YNET
תרמית: מגרש בהרצליה נמכר ללא ידיעת בעליו - מאמר מאת עו"ד גיל מזרחי - פורסם ב- 28.07.14 באתר YNET
3.5 מיליון ש' בין חברים: עסקת נדל"ן שקרסה – מאמר מאת עו"ד גיל מזרחי- פורסם ב- 6.2.14. באתר YNET
הנדל"ן שלא מניב: שכירות עסקים בדמי מפתח - מאמר מאת עו"ד גיל מזרחי - פורסם ב- 27.1.14 באתר YNET

צור קשר

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם
שלח

תביעה לפינוי מושכר- או: איך להתמודד עם שוכר סורר?

בשנים האחרונות, עקב ריבוי מקרים של שוכר סורר אשר מפר את הסכם השכירות ונמנע מלשלם לבעל הנכס את דמי השכירות ו/או להתפנות מן הנכס עם תום תקופת השכירות, מצא המחוקק כי ההסדר שהיה קיים בחוק הישראלי הינו הסדר בעייתי אשר מותיר את בעל הנכס חסר אונים ואינו מאפשר פתרון מיידי של סילוק השוכר מן הנכס עקב הפרת ההסכם. בעבר, בעלי נכסים רבים היו נופלים קרבן לשוכרים אשר חודשים רבים לא שלמו את שכר הדירה ואולם, לא היה בידם לפעול באופן מיידי נגדם.

במצב זה, היו בעלי הנכסים נתונים ללוח זמנים בעייתי לפעולה שנבע בעיקר מסדרי דין בעייתים אשר היו נהוגים בעבר וכן מן העומס התמידי על בתי המשפט. כיום, לאחר חקיקת ההסדר החדש בשנת 2008, ניתן לנקוט בדרך של “תביעה לפינוי מושכר”.

בהתאם לחקיקה, יכול משכיר לפנות לבית המשפט בתביעה לפינוי מושכר – ההליך הינו הליך מקוצר וזריז (בהשוואה לתביעה אזרחית בסדר דין רגיל). לאחר הגשת תביעה, לשוכר 30 יום להגיש את כתב ההגנה מטעמו.

התקנות קובעות מס’ הסדרים על מנת לזרז את התהליך (בהשוואה לתביעה אזרחית רגילה) וכך למשל, נקבע כי יש להגיש תצהירים וכן מסמכים נוספים התומכים בטענות התובע, חוות דעת מומחה (אם היא נדרשת על פי עובדות המקרה) וזאת כדי לפשט ולזרז את ההליך.

כמו כן, נקבע כי אין לנתבע (השוכר) אפשרות להגיש הודעת צד ג’ ו/או תביעה שכנגד באותו עניין וזאת על מנת למנוע ממנו לסרבל את ההליך ולגרום לסחבת ולהחרפת הסכסוך והרחבת המחלוקות בין הצדדים. לאחר מכן, החוק קובע כי תביעה לפינוי מושכר תתברר בפני בית המשפט תוך 60 ימים מיום הגשתה על ידי התובע! על כן, על בית המשפט יהא לקבוע דיון ראשון תוך הזמן האמור (אשר בו ינסה להביא את הסכסוך לסיום ולהכריע בתביעה) . מטרת החוק כאמור הינה להתגבר על העומס בבתי המשפט ולצמצם את הפגיעה ככל שניתן בבעלי נכסים לאור ריבוי מקרים מסוג זה.

על כן, מומלץ בשלב מוקדם לאחר דין ודברים ואזהרה פורמאלית של שוכר סורר לפנות במהרה לבית המשפט בתביעה לפינוי מושכר שכן, עם קבלת פסק דין לפינוי הליך הפינוי יהא מהיר וכן , במקרה שהשוכר לא יכבד את פסק הדין ויבצע אותו, יוכל בעל הנכס לפנות את השוכר בכוח באמצעות ההוצאה לפועל.

ליעוץ נוסף בנושא תביעת פינוי מושכר - צלצל עכשיו 03-5600008 או צור קשר בפניה מקוונת

*כל האמור לעיל נאמר ללא כל התייחסות מעמיקה ובחינת נסיבות מקרה ספציפי ועובדותיו ואינו מהווה ולא יהווה בעתיד ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי ואינו מהווה ולא יהווה כל המלצה לנקיטת הליכים כאלה או אחרים או להימנעות מהם. יש לפנות ולהתייעץ עם עו”ד המתמחה בתחום הספציפי ובהתאם לנסיבות המקרה בטרם נקיטת כל פעולה משפטית כזו או אחרת. כל המסתמך על האמור בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד והאחריות לכל תוצאה, ישירה או עקיפה, בשל הסתמכות על האמור, תחול עליו בלבד