עורכי דין נדלן
מאמרים
רישום בית משותף
חתימה על זכרון דברים בעסקת מקרקעין
תביעה לפינוי מושכר- או: איך להתמודד עם שוכר סורר?
בתים משותפים, רישום בית משותף וסכסוכי שכנים (תביעות בפני המפקח/ת על המקרקעין)
[ 10 טיפים לדיירים בנושא תמ”א 38 ]
עסקאות בנכסי יוקרה (מעל 10 מיליון ₪)
רכישת דירה “יד שניה”
פירוק שיתוף במקרקעין
רכישת דירה מקבלן
תיקון צו רישום בית משותף
רישום בית משותף ללא הסכמת כלל הבעלים
רישום בית משותף בבניינים הרשומים בבעלות חברה בע״מ (חברת ״גוש חלקה״)
רישום בית דו משפחתי כבית משותף
רישום בתים משותפים לפרויקטים
הזכויות שהלכו לאיבוד - מאמר מאת עו"ד גיל מזרחי - פורסם באתר YNET
איך קונים דירה מכונס נכסים? – הסיכוי והסיכון
לא לעולם חוסן – מאמר מאת עו"ד גיל מזרחי - פורסם באתר YNET
תרמית: מגרש בהרצליה נמכר ללא ידיעת בעליו - מאמר מאת עו"ד גיל מזרחי - פורסם ב- 28.07.14 באתר YNET
3.5 מיליון ש' בין חברים: עסקת נדל"ן שקרסה – מאמר מאת עו"ד גיל מזרחי- פורסם ב- 6.2.14. באתר YNET
הנדל"ן שלא מניב: שכירות עסקים בדמי מפתח - מאמר מאת עו"ד גיל מזרחי - פורסם ב- 27.1.14 באתר YNET

צור קשר

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם
שלח

10 טיפים לדיירים בנושא תמ”א 38

 

 

1. עסקת תמ”א 38 הינה עסקה מורכבת המערבת גורמים רבים, אילוצים שונים ותלות ברשויות ובנותני שרותים רבים(יועצים, מהנדסים, חשמלאים, עורכי דין, אדריכלים ועוד). על כן, מומלץ לעשות הכנה כללית ולקבל מספר הצעות התקשרות במקביל תוך בחינה מדוקדקת של פרטי המציע וההצעה עצמה.

 

2. בין היתר, מומלץ לברר בשלב הראשוני פרטים אודות המציע- מי החברה המציעה? מה ניסיון העבר שלה בפרוייקטים מסוג זה? ניתן לקבל דוגמאות חיות לפרוייקטים גמורים/ בתהליך, מי הקבלן המספק לחברה את שירותי הבניה? מה חוסנו? האם הוא קבלן רשום ובעל פוליסת ביטוח תקפה?

 

3. יש לקבוע לוח זמנים מפורט לכל שלבי הפרוייקט (הגשת תכניות, קבלת היתר, לוח זמנים לעבודות החיזוק ובנית הדירות הנוספות) תוך התחייבות בכתב של הקבלן לתשלום קנסות לדיירים בגין כל איחור שיגרם.

 

4. בשלב ההתקשרות, יש לוודא כי ההתקשרות כוללת מפרט טכני מפורט דיו אודות התחייבויות הקבלן והשירותים אותם הוא מתחייב לספק לדיירים במסגרת ההסכם.

 

5. יש לוודא כי הקבלן ישא בהוצאות ובאחריות לרישום הבית המשותף החדש שיווצר לאחר סיום הפרוייקט.

 

6. יש לוודא כי הדיירים יקבלו ערבויות מתאימות מן הקבלן וזאת כדי להבטיח אותם כנגד כל איחור או גרימת נזק אחר שינבע כתוצאה מהפרת תנאי כלשהו בהסכם.

 

7. יש לוודא כי הקבלן מתחייב לשאת בכל התשלומים והמסים אשר יחולו על הדיירים בגין ביצוע הפרוייקט (בין אם מדובר במסים עירוניים, ממשלתיים, תשלומים לאנשי מקצוע שונים, שכן הדבר מקובל בתחום זה).

 

8. יש לעמוד על המקח לגבי הוצאות בתקופת השיפוץ והנזק שיגרם לדיירים בה – יש להגדיר את שעות וימי העבודה בפרוייקט, לעיתים ניתן להגיע להסכמה כי הדיירים מתפנים מן הבניין לטובת מגורים במקום אחר- וזאת תוך תשלום שכר דירה ע”י הקבלן.

 

9. יש לוודא כי הקבלן מחוייב בחוזה לבטח את הפרוייקט כולו, לרבות ביטוח המבנה, ביטוח רכוש הדיירים והקבלן, ביטוח נזקי גוף וחיים, וזאת על מנת למנוע מצב בו הדיירים אינם מכוסים בביטוח מתאים בקרות נזק כלשהו ועומדים בסכנת תביעה מצד כלשהו. יש להקפיד לקבל עותק הפוליסה לידי הדיירים.

 

10. כמובן שהרשימה לעיל הינה רשימת נושאים שטחית וכן, איננה מהווה המלצה להתקשר עם גורם כלשהו ללא ייעוץ וייצוג שוטף של עורך דין המתמחה בתמ”א 38. יתרה מזו, נהוג כי בפרוייקט תמ”א 38 עלויות עורך הדין המייצג את הדיירים משולמות על ידי הקבלן ועל כן, אין כל סיבה להתקשר בעסקה מורכבת שכזו ללא עורך דין צמוד מטעמכם אשר ילווה אתכם ויבטיח את טובתכם לאורך כל הדרך.

 

ליעוץ נוסף בנושא תמ"א 38 - צלצל עכשיו 03-5600008 או צור קשר בפניה מקוונת

 

*כל האמור לעיל נאמר ללא כל התייחסות מעמיקה ובחינת נסיבות מקרה ספציפי ועובדותיו ואינו מהווה ולא יהווה בעתיד ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי ואינו מהווה ולא יהווה כל המלצה לנקיטת הליכים כאלה או אחרים או להימנעות מהם. יש לפנות ולהתייעץ עם עו”ד המתמחה בתחום הספציפי ובהתאם לנסיבות המקרה בטרם נקיטת כל פעולה משפטית כזו או אחרת. כל המסתמך על האמור בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד והאחריות לכל תוצאה, ישירה או עקיפה, בשל הסתמכות על האמור, תחול עליו בלבד.